Nacházíte se v režimu vypnuté grafiky. Přepnout na grafickou verzi webu.


Informace

Mateřská škola s celodenním provozem se nachází v městské čtvrti Letná ve Zlíně na ulici Mostní 2397, jako odloučené pracoviště zařízení DD, MŠ, ZŠ a PRŠ Zlín. 

Přijímáme děti se specifickými vzdělávacími potřebami, převážně: 

  • se závažnými vadami řeči (dysfázie, afázie, dysartrie, koktavost, breptavost, rinolálie, surdomutismus, mutismus, mnohočetná dyslálie, opožděný vývoj řeči) 
  • se souběžným postižením více vadami  
  • autismem nebo suspektně PAS 

Dále přijímáme děti: 

  • s opožděným psychomotorickým vývojem / s mentálním postižením 
  • se závažnými vývojovými poruchami chování, poruchou pozornosti – ADHD, ADD 
  • a další postižení dle § 16 odst. 9 ŠZ 

 

Dopravní dostupnost do MŠ je dobrá, v blízkosti MŠ se nachází zastávka trolejbusu č.4, 5 Letná, škola. 

 
Prostory MŠ jsou upraveny tak, aby vyhovovaly požadavkům dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Celá MŠ je řešena bezbariérově, s bezbariérovým vstupem a šikmou schodišťovou plošinou. 

 
Mateřská škola se organizačně dělí na dvě třídy. Třídy jsou věkově heterogenní a kapacita MŠ je 24 dětí. 
Třídy a prostory MŠ jsou vybaveny speciálními pomůckami. Mateřská škola pracuje podle Školního vzdělávacího programu „Společně objevujeme, každý po svém“, vycházejícího z RVP pro předškolní vzdělávání. 

 
MŠ zajišťuje komplexní péči o děti se speciálními vzdělávacími potřebami prostřednictvím speciálně pedagogických strategií. 

 

Veškeré činnosti v rámci MŠ respektují možnosti dítěte, kterým je v maximálně možné míře věnován individuální přístup. 

 

Činnosti jsou zde zaměřeny převážně na: 

  • adaptaci dětí na prostředí MŠ 
  • sebeobslužné a pracovní činnosti 
  • osvojení si hygienických návyků 
  • nácvik funkční komunikace 
  • zajištění strukturovaného a předvídatelného prostředí 
  • nácvik sociálního chování 
  • nácvik veškerých dovedností souvisejících s rozvojem samostatnosti dětí 
  • postupnou přípravu na vstup do základního vzdělávání  

 

Děti si osvojují veškeré dovednosti, systematicky rozvíjejí své schopnosti a poznatky ve shodě s RVP pro předškolní vzdělávání. Hlavním cílem je především příprava dětí na vstup do základního vzdělávání. 

 

Vydáno: 10. 11. 2020 | Naposled upraveno: 02. 09. 2025 | Autor: Administrátor